fredag 10. september 2010

Nøste, nøste, nøste...

Nå har jeg endelig fått prøvd nøstemaksinen og garnvinden, og jeg har bare en ting å si: WOW!
Det gikk jo som en lek å nøste hespe etter hespe, 10 hesper rakk jeg på noen få minutter i går, resten tok jeg i dag.
Man bare fester begge deler til et bord:



















Setter garnet fast på ganvinden:















Så trer man tråden gjennom det lille hullet:



















Så fester man den i den tynne sprekken her:















Så er det bare å sveive:



















Før du vet ordet av det har du et flott nøste:





















Three Irish Girls Adara på Lindon Merino

















 

 ...eller mange flotte nøster...

Kan du se hvilke to som er nøstet for hånd?...

1 kommentar:

  1. Masse lekkert garn! Jeg ønsker meg også garnvinde og nøstemaskin, så jo superpraktisk ut :)

    Hilsen Mia/ Moimoi ;)

    SvarSlett